25.9.4일 체결된 '미·일 투자 MOU'
미국은 법적 구속력이 없는 양해각서(MOU)의 내용을 법적 구속력이 있는 행정명령(Executive Order)과 연동시켜, 일본의 투자 이행을 사실상 강제하도록 설계했다.
MOU에는 일본의 5,500억 달러 투자 약속, 수익 배분 구조, 그리고 투자 거부 시 미국이 관세를 부과할 수 있다는 내용을 명시했다. 하지만 MOU 자체는 합의된 약속일뿐 법적 구속력이 없어, 일본이 약속을 어겨도 미국이 어찌할 수 없었다.
그러나 트럼프 대통령은 '미·일 투자 MOU' 체결 당일인 25.9.4일, '미·일 투자 MOU 이행을 위한 행정명령(IMPLEMENTING THE UNITED STATES–JAPAN AGREEMENT; Executive Orders)'에 즉시 서명함으로써 법적 구속력을 확보했다.
미국은 MOU를 법적으로 집행하는 것이 아니라, 'MOU를 지키면 관세 혜택을 받고, MOU를 어기면 관세 벌칙을 받게 된다'는 메커니즘을 행정명령이라는 법적 수단으로 고정시켜, 일본의 투자 이행을 사실상 강제한 것이다.
아래는 '미·일 투자 MOU' 전문이다.
< 전략적 투자에 관한 일본과 미국의 양해각서 >
미국 정부와 일본 정부는,
강력하고 협력적인 양국 관계의 중요성을 재확인하며,
2025년 7월 22일에 체결된 '미일 기본협정(Framework Agreement)'을 성실하고 신속하게 이행하기로 다짐하며,
반도체, 제약, 금속, 핵심 광물, 조선업, 에너지(파이프라인 포함), 인공지능/양자 컴퓨팅 등을 포함하되 이에 국한되지 않는 다양한 분야에서, 일본이 미국의 경제 및 국가 안보 이익을 증진하기 위해 미국에 5,500억 달러를 투자하는 것이 양국 모두의 이익에 부합함을 인지하며,
다음과 같이 합의한다.
투자 선정 (INVESTMENT SELECTION)
1. 미국 대통령은 투자위원회(Investment Committee)가 추천한 투자를 선정한다.
투자 실행 및 관리 (INVESTMENT EXECUTION AND MANAGEMENT)
2. 투자는 본 양해각서 발효일로부터 2029년 1월 19일까지 수시로 이루어진다. 다만, 특정 기한 내에 투자를 청산하거나 처분해야 하는 의무는 없다.
3. 본 양해각서에 따라, 미국 대통령은 투자를 추천하고 감독하기 위해 투자위원회를 설립한다.
4. 투자위원회는 미국 상무장관이 의장을 맡으며, 위원회가 선정하는 다른 인원으로 구성한다. 한 개 이상의 미국 연방 부처 또는 기관의 이해관계나 전략적 이익과 관련되거나, 이에 실질적인 영향을 미치는 투자는 투자위원회 의장의 결정에 따라 해당 부처 또는 기관이 참여한다.
5. 투자위원회는 대통령에게 투자를 추천하기에 앞서, 양국이 구성한 협의위원회(Consultation Committee)와 협의해야 한다. 협의위원회는 각국의 전략적 및 법적 고려 사항에 대해 투자위원회에 의견을 제공해야 한다.
6. 미국투자진흥관(U.S. Investment Accelerator)은 본 양해각서에 따른 투자의 실행 및 문서화(자금 조달을 제공하는 해당 일본 기관과의 소통 포함), 그리고 투자의 관리 및 운영을 담당한다.
자금 조달 (FUNDING)
7. 미국은 투자 내용을 일본에 제시하며, 일본은 미국 대통령이 해당 투자를 선정했음을 통보받은 날로부터 45영업일 이내에 즉시 사용 가능한 자금을 미국투자진흥관이 지정하는 계좌로 송금하여 관련 투자 금액을 조달한다.
8. 일본은 투자 금액을 조달하지 않기로 선택할 수 있으며, 그렇게 결정하기 전에 미국과 협의하여야 한다. 미국은 본 양해각서에 따른 협의 절차에도 불구하고, 일본이 투자 금액 전액을 조달하지 않을 경우(자금 부족액 Unfunded Amount), 일본은 '간주 배분액(Deemed Allocation Amount)'에 따른 수익을 배분받을 권리를 상실하고, 대신 '수정 배분액(Revised Allocation Amount)'에 따라 수익을 배분받는다.
미국이 '간주 배분액'에 따라 받았을 금액과, 실제로 '수정 배분액'에 따라 받은 금액 간의 차이는 '캐치업 금액(Catch-up Amount)'이라 한다. 미국이 '자금 부족액'과 동일한 '캐치업 금액'을 받을 때까지는 '수정 배분액'에 따라 수익이 배분되며, 미국이 해당 금액을 받은 후에는 '간주 배분액'에 따라 수익이 배분된다.
일본이 자금을 조달하지 않기로 선택하는 경우, 미국은 대통령이 결정한 관세율로 일본산 수입품에 관세율을 부과할 수 있다.
일본이 본 양해각서를 성실하게 이행하고, 투자 금액도 조달하는 기간 동안, 미국은 2025년 7월 22일에 체결된 '미일 기본협정'의 대상 품목들에 대해 합의된 관세율을 부과하지 않는다.
9. 미국은 실현 가능한 범위 내에서, 투자의 기반이 되는 프로젝트를 위해 미국 연방 토지 임대, 규제 해소, 산업용수 이용, 전력/에너지 공급, 오프테이크(Off-take) 계약을 주선한다. 미국은 관련 법규를 준수하는 범위 내에서, 투자 프로젝트와 관련된 모든 규제 절차를 신속히 처리한다.
일본 판매업체 및 공급업체 (JAPANESE VENDORS AND SUPPLIERS)
10. 투자 프로젝트에 재화와 용역을 제공할 판매업체/공급업체를 선정할 때, 투자위원회는 실현 가능하고 이용 가능한 경우 외국의 판매업체/공급업체 대신 일본의 판매업체/공급업체를 선정할 수 있다.
현금 흐름 및 배분 (CASH FLOWS AND DISTRIBUTIONS)
11. 미국은 각각의 투자를 위한 '투자 특수목적회사(Investment SPV)'를 설립한다. 각각의 투자 SPV는 일반 파트너의 자격으로 미국 또는 미국이 지명한 자가 관리 및 운영한다. 각각의 투자 SPV는 아래 12항부터 15항까지와 일치하는 형태의 지배구조 및 배분 조항을 갖는다.
12. 미국은 투자에서 발생한 모든 잉여 현금 흐름을 본 양해각서에 따라 배분한다. 투자 프로젝트를 관리/운영하는 기관은 해당 투자 프로젝트에서 발생한 가용 현금 흐름을 해당 투자 SPV에 배분한다.
13. 8항에 따라, 투자에서 발생하는 가용 현금 흐름의 배분(이하 '배분')은 해당 투자 SPV에 의해 미국 달러로 수시로 이루어지며, 다음과 같은 순서로 우선순위를 가진다.
(a) 첫째, '간주 배분액'과 동일한 누적 금액이 각각 배분될 때까지, 미국 세금을 공제한 후 남은 순수익을 미국 50%와 일본 50%로 배분한다.
(b) 그 이후, 미국 90%와 일본 10%로 배분한다.
14. 배분은 현금 형태로 이루어지며, '간주 배분액' 정의에서 (C)항에 해당하는 금액으로 먼저 이루어진 후, (A)항에 해당하는 금액으로 이루어지는 것으로 간주한다.
투자 추천 의무 없음 (NO OBLIGATION TO REFER INVESTMENTS)
15. 미국과 일본 모두 어떤 잠재적 투자 기회도 투자위원회에 추천할 의무가 없다.
투자 분야 (INVESTMENT SECTORS)
16. 미국 내 투자는 반도체, 제약, 금속, 핵심 광물, 조선업, 에너지(파이프라인 포함), 인공지능/양자 컴퓨팅 등을 포함하되 이에 국한되지 않는 경제 및 국가 안보 이익을 증진한다고 간주되는 분야에 투자한다.
면책 및 책임 제한 (EXCULPATION AND LIMITATION OF LIABILITY)
17. 미국, 일본, 투자위원회 또는 그 각 부서, 부처, 직원, 대리인, 지명자 또는 관련 인물 중 누구도 투자와 관련하여 이루어진 어떠한 판단의 행사나 조치 또는 무조치에 대해 미국, 일본 또는 다른 어떤 사람에게 책임을 지지 않는다.
비용 (EXPENSES)
18. 미국과 일본 각각은 투자의 조직 및 운영과 관련된 비용을 부담해야 한다. 다만, 미국과 일본은 투자 실행과 관련하여 발생한 합리적인 실비(out-of-pocket expenses)에 대해서는 투자 SPV의 가용 자금으로 처리할 수 있다.
이견 또는 분쟁의 해결 (SETTLEMENT OF DIFFERENCES OR DISPUTES)
19. 미국과 일본은 본 양해각서의 해석/이행으로 인해 발생할 수 있는 모든 이견이나 분쟁은, 협의위원회의 틀을 포함한 상호 협의를 통해 우호적으로 해결한다.
법적 성격 (LEGAL CHARACTER)
20. 미국과 일본은 그들 각각의 국내 합의 및 법률을 준수한다.
21. 본 양해각서는 미국과 일본 간의 행정적 합의이며, 법적 구속력이 있는 권리나 의무가 발생하지 않는다. 본 양해각서는 제3자에게 어떠한 권리나 혜택도 부여하지 않으며, 미국과 일본의 관련 법규 또는 국제법 하에서 어떠한 권리나 의무도 발생하지 않는다.
22. 본 양해각서의 어떠한 내용도 미국과 일본 각각의 관련 법규와 상충되어서는 안 된다.
23. 본 양해각서에서 정의되지 않은 용어는 부속서에 따른다.
변경 및 해지 (MODIFICATION AND DISCONTINUATION)
24. 본 양해각서는 최종 서명 시 발효되며, 해지될 때까지 유효하다.
본 양해각서는 미국과 일본의 상호 서면 동의에 따라 언제든지 변경할 수 있다. 어느 한쪽 당사자는 해지 의사를 서면으로 상대방에게 통지함으로써 언제든지 본 양해각서를 해지할 수 있으며, 이 경우 본 양해각서의 19항에 따라 이견 또는 분쟁을 우호적으로 해결하기 위해 노력해야 한다. 이 경우 양 당사자는 이미 이루어진 기존 투자의 처리에 대해 우호적으로 협의해야 한다.
미국과 일본은 본 양해각서의 운영에 영향을 미치는 관련 법규의 변경 사항에 대해 상대방에게 서면으로 통지해야 한다.
2025년 9월 4일, 미국 컬럼비아 특별구 워싱턴에서 원본 2부로 서명됨.
일본 정부를 대표하여 / 미국 정부를 대표하여
--------------------------------
부속서
용어 정의
본 양해각서('각서')의 목적상, 다음 용어들의 정의는 아래와 같다.
'상환 이월액(Amortization Carryover Amount)'이란 특정 기간 동안, 배분 시점에서 투자의 가용 현금 흐름이 '간주 배분액' 정의의 (B)항 또는 '수정 배분액' 정의의 (A)항에 따라 지급해야 할 금액을 지급하기에 충분하지 않은 정도, 즉 원금 상환 부족액을 말한다.
'기준 금리(Base Rate)'란 6개월 만기의 SOFR(Secured Overnight Financing Rate) 기간 금리를 말한다.
'영업일(Business Day)'이란 토요일, 일요일, 미국 뉴욕/일본 도쿄에서 은행이 법률에 따라 휴무하도록 규정된 날이 아닌 날을 말한다.
'이월액(Carryover Amount)'이란 투자와 관련하여 미지급된 '이자 이월액'과 '상환 이월액'의 합계를 말한다.
'간주 배분액(Deemed Allocation Amount)'이란 투자와 관련하여 다음 항목들의 합계를 말한다.
(A) 투자 금액에서 (B)항에 따라 이미 배분된 금액을 빼고 '이자 이월액'을 더한 금액에, '간주 이자율'을 곱한 금액
(B) 투자 금액을, 일본과의 협의를 거쳐 미국이 결정한 해당 투자 프로젝트의 예상 수명과 20년 중 작은 값으로 나눈 금액
(C) 이자 이월액과 상환 이월액의 합계
'간주 이자율(Deemed Interest Rate)'이란 투자와 관련하여 '기준 금리'에 '가산 금리'를 더한 금액을 말한다.
'이자 이월액(Interest Carryover Amount)'이란 투자의 가용 현금 흐름이 '간주 배분액' 정의의 (A)항에 따라 지급해야 할 이자액을 지급하기에 부족한 금액, 즉 이자 지급 부족액을 말한다.
'투자(Investment)'란 본 '각서'에 따라 이루어진 모든 투자를 말한다.
'투자 금액(Investment Amount)'이란 모든 투자에 대해 일본이 해당 투자를 위해 자금을 조달해야 할 금액을 말한다.
'투자 SPV(Investment SPV)'란 모든 투자에 대해 해당 투자와 관련하여 설립되는 별도의 특수목적회사(Special Purpose Vehicle)를 말한다.
'수정 배분액(Revised Allocation Amount)'이란 투자와 관련하여 다음 항목들의 합계를 말한다.
(A) 투자 금액을, 일본과의 협의를 거쳐 미국이 결정한 해당 투자 프로젝트의 예상 수명과 20년 중 작은 값으로 나눈 금액
(B) 상환 이월액
'가산 금리(Spread)'란 해당 투자의 자금 조달 비용 및 위험 프리미엄을 나타내는 것으로, 미국과 일본이 합의한다. 단, 어떤 경우에도 이전 6개월 동안 일본국제협력은행(JBIC)과 일본무역보험공사(NEXI)의 보증을 받은 상업 은행이 만기 10년 이상의 대출에 부과한 평균 가산 금리를 초과할 수 없다.
'미국투자진흥관(U.S. Investment Accelerator)'이란 미국 상무부 산하의 미국투자진흥관을 말한다.
< MEMORANDUM OF UNDERSTANDING BETWEEN >
THE GOVERNMENT OF JAPAN AND THE GOVERNMENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA WITH RESPECT TO STRATEGIC INVESTMENTS
THE GOVERNMENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA AND THE GOVERNMENT OF JAPAN,
AFFIRMING the importance of a strong and cooperative bilateral relationship;
COMMITTED to faithfully and swiftly implementing the Framework Agreement between the United States and Japan announced on July 22, 2025, and
RECOGNIZING that it is in best interests of both nations for Japan to invest US$550,000,000,000 (the “Capital Commitment”) in the United States of America in various sectors to advance economic and national security interests, including but not limited to semiconductors, pharmaceuticals, metals, critical minerals, shipbuilding, energy (including pipelines) and artificial intelligence/quantum computing;
HAVE COME to the following understanding:
INVESTMENT SELECTION
1. The President of the United States of America selects Investments that have been recommended by the Investment Committee.
INVESTMENT EXECUTION AND MANAGEMENT
2. Investments should be made from time to time beginning on the date hereof until January 19, 2029; provided, that there should be no obligation to liquidate or dispose of any Investment by a certain date or time or otherwise.
3. Pursuant to this Memorandum, the President of the United States establishes an Investment Committee (the “Investment Committee”) to recommend and oversee Investments.
4. The Investment Committee shall be chaired by the United States Secretary of Commerce and include such other members selected by the Investment Committee from time to time. Any prospective Investment that involves or materially affects the equities or strategic interests of one or more U.S. federal departments or agencies will involve, as determined by the Chairman of the Investment Committee, such department or agency.
5. The Investment Committee should consult with a Consultation Committee comprising designees from both nations prior to its recommendation to the President. The Consultation Committee should, inter alia, provide input to the Investment Committee as to each nation’s relevant strategic and legal considerations.
6. The U.S. Investment Accelerator shall be responsible for executing and documenting Investments and investment activities (including interfacing with the applicable Japanese institutions providing the financing) and managing and administering Investments pursuant to this Memorandum.
FUNDING
7. The United States will from time to time present Investments to Japan for review and Japan will fund the related Investment Amount, on such date that is no less than 45 (forty five) Business Days after the date that Japan has been informed that the President has selected such Investment, in immediately available funds denominated in United States dollars into the account or accounts specified by the U.S. Investment Accelerator.
8. Japan may, in its sole discretion, elect not to fund an Investment Amount for an Investment and will consult with the United States prior to any decision to not so fund. The United States reaffirms that if following the consultation process pursuant to this Memorandum, Japan does not fully fund any Investment Amount on or prior to the requested date (the “Unfunded Amount”), Japan will forfeit its entitlement to Distributions pursuant to the Deemed Allocation Amount and will instead receive Distributions pursuant to the Revised Allocation Amount and the reference to Deemed Allocation Amount in Paragraph 13(a) will rather be a reference to the Revised Allocation Amount. The difference between the amount that the United States would have received pursuant to the Deemed Allocation Amount and the amount it actually receives pursuant to the Revised Allocation Amount will be referred to as the “Catch-up Amount”. Until the United States has received a Catch-up Amount equal to the Unfunded Amount, Distributions will be made in accordance with the Revised Allocation Amount and once the United States has received such amount Distributions will resume pursuant to the Deemed Allocation Amount. In the case
where Japan elects not to fund, the United States may also impose tariff rate or rates on Japanese imports into the United States at the rate determined by the President. During the period that Japan is faithfully implementing this Memorandum and has not failed to fund any Investment Amount, the United States does not intend to raise tariff rate or rates from those agreed to in the Framework Agreement between Japan and the United States announced on July 22, 2025 on products that are the subject of such Agreement.
9. The United States, intends, where feasible, to arrange leases for United States federal land, access, water, power and/or energy to projects underlying Investments as well as seeks to arrange off-take arrangements. Subject to Applicable Laws (as defined below), the United States intends to expedite any applicable regulatory processes in connection with any of the projects underlying Investments.
JAPANESE VENDORS AND SUPPLIERS
10. In selecting vendors and suppliers to provide goods and services to any Investments and any projects underlying Investments, the Investment Committee should, where feasible and available, select Japanese vendors and suppliers in lieu of comparable foreign vendors and suppliers.
CASH FLOWS AND DISTRIBUTIONS
11. The United States will form a new Investment SPV in connection with each Investment. Each Investment SPV will be managed and governed by the United States or its designees in the capacity of a general partner. Each Investment SPV is intended to have governance and distribution provisions substantially in the form agreed and consistent with the following paragraphs 12 through 15 (as may be adjusted as necessary for the ultimate corporate form of the Investment SPV).
12. The United States shall cause all free cash flows from Investments to be distributed pursuant to this Memorandum. The managing or governing body of any project underlying an Investment shall, from time to time, cause available cash flows from such underlying project to be distributed to the applicable Investment SPV.
13. Subject to paragraph 8, distributions of available cash flows from an Investment (each, a “Distribution”) shall be made by the applicable Investment SPV in US Dollars from time to time at such times and in such amounts in the following order of priority:
(a) First, 50% to USA and 50% to Japan (net of U.S. Taxes), until an aggregate amount equal to the Deemed Allocation Amount has been distributed to each; and
(b) Thereafter, 90% to USA and 10% to Japan.
14. Distributions will be in the form of cash and should be deemed to be made first toward the amount corresponding to clause (C) in the definition of Deemed Allocation Amount followed by clause (A) in the definition of Deemed Allocation Amount.
NO OBLIGATION TO REFER INVESTMENTS
15. Neither the United States nor Japan should have any obligation to refer any potential investment opportunity to the Investment Committee.
INVESTMENT SECTORS
16. Investments in the United States are intended to focus on sectors deemed to advance economic and national security interests, including but not limited to semiconductors, pharmaceuticals, metals, critical minerals, shipbuilding, energy (including pipelines), and artificial intelligence/quantum computing.
EXCULPATION AND LIMITATION OF LIABILITY
17. None of the United States, Japan, the Investment Committee, nor any of their respective divisions, departments, employees, agents, designees or related persons should be liable to the United States, Japan or any other person for any exercise of judgment or action or inaction made in respect of any Investments. Notwithstanding any other paragraph of this Memorandum or any duty otherwise existing at law or in equity, each of the United States and Japan hereby decide that neither it nor its divisions, departments, employees, agents, designees or related persons shall owe, in respect of this Memorandum or any Investments, any fiduciary duties to the other, or any other person in relation to their respective roles or services, or to any action taken or any failure to take action in their capacity as such.
EXPENSES
18. Each of the United States and Japan should bear its own expenses in connection with the organization and operation of Investments; provided that the United States and Japan may seek reimbursement of reasonable out-of-pocket expenses incurred in connection with Investment execution from available funds of any Investment SPV.
SETTLEMENT OF DIFFERENCES OR DISPUTES
19. It is the intent of the United States and Japan, that to the maximum extent possible, any difference or dispute which may arise between the United States and Japan as a result of an interpretation and/or implementation of this Memorandum be solved amicably through mutual consultations, including in the framework of the Consultation Committee.
LEGAL CHARACTER
20. Each of the United States and Japan declare their intention to abide by their respective domestic agreements and laws (or any successor agreements or laws) (collectively, “Applicable Laws”).
21. This Memorandum is an administrative understanding between each of the United States and Japan and does not create legally binding rights and obligations. This Memorandum does not confer any rights or benefits on any third party and does not give rise to any rights or obligations under Applicable Laws of either the United States and Japan or under international law.
22. Nothing in this Memorandum should conflict with Applicable Laws of each of the United States and Japan.
23. Capitalized terms used in this Memorandum without definition shall have the meanings set forth in Appendix.
MODIFICATION AND DISCONTINUATION
24. This Memorandum will become effective upon last signature and will be in effect until discontinued. This Memorandum may, at any time, be modified upon mutual written concurrence of the United States and Japan. Either Side may discontinue this Memorandum at any time with written notice to the other Side of its intent to discontinue, while endeavoring to amicably resolve differences or disputes in line with paragraph 19 of this Memorandum. In such cases, both Sides should consult amicably the handling of existing Investments that have already been made. Each of the United States and Japan is expected to provide written notice to the other regarding any changes to its Applicable Laws that affect the operation of this Memorandum.
SIGNATURE
SIGNED at Washington, District of Columbia, USA, in duplicate, this 4th day of September 2025
FOR THE GOVERNMENT OF JAPAN /
FOR THE GOVERNMENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA
--------------------------------
APPENDIX
DEFINITIONS
For the purposes of this Memorandum of Understanding (“Memorandum”):
Amortization Carryover Amount means with respect to a given period, the extent to which the distributable cash flow on any Investment at the time of a Distribution is not sufficient to pay the amounts payable pursuant to clause (B) of the Deemed Allocation Amount definition (or clause (A) of the Revised Allocation Amount definition as the case may be).
Base Rate means SOFR term rate for a six-month tenor (6-month SOFR).
Business Day means any day other than a Saturday, Sunday or other day on which banks are authorized or required by law to be closed in New York, NY or Tokyo, Japan.
Carryover Amount with respect to an Investment means the Interest Carryover Amount plus the Amortization Carryover Amount (each to the extent unpaid).
Deemed Allocation Amount with respect to an Investment means an amount equal to the sum of:
(A) the product of:
(i) Deemed Interest Rate as of the date on which such Investment was funded by Japan and
(ii) the Investment Amount less prior distributions pursuant to clause (B) in respect of such Investment (but in no event less than zero) plus the Interest Carryover Amount;
(B) the Investment Amount divided by the lesser of (x) the anticipated life of the project underlying such Investment as determined in good faith by the United States upon consultation with Japan and (y) 20; and
(C) any Carryover Amount.
Deemed Interest Rate with respect to an Investment means the Base Rate plus the Spread.
Interest Carryover Amount means with respect to a given period, the extent to which the distributable cash flow on any Investment at the time of a Distribution is not sufficient to pay the amount payable pursuant to clause (A) of the Deemed Allocation Amount definition.
Investment means any investment made pursuant to this Memorandum.
Investment Amount means, in respect of any Investment, the amount to be funded by Japan for such Investment.
Investment SPV means, in respect of any Investment, a separate special purpose vehicle in connection with such Investment.
Revised Allocation Amount with respect to an Investment means an amount equal to the sum of:
(A) the Investment Amount divided by the lesser of (x) the anticipated life of the project underlying such Investment (as expressed as a number of years) as determined in good faith by the United States upon consultation with Japan and (y) 20; and
(B) any Amortization Carryover Amount.
Spread means for each Investment, a number of basis points that have been agreed in good faith by the United States and Japan as representing the funding costs and risk premium for such Investment; provided in no case shall the Spread exceed the average spread that the Japan Bank for International Cooperation and commercial banks with guarantees from the Nippon Export and Investment Insurance have charged for loans with a maturity of ten years or longer in the preceding six months.
U.S. Investment Accelerator means the U.S. Department of Commerce’s United States Investment Accelerator.